29 sep 2011

Sam in Kona

Kona dag 6 (26/9)

September 27, 2011 by Sam

Voor morgen staat er een rustdagje op de agenda en dat gaf toch een extra stimulans om er vandaag nog eens stevig tegenaan te gaan. Met een copieus ontbijt in de maag heb ik eerst 5km gezwommen in de pool. Er wordt alle dagen gezwommen in de hoop dat mijn zwem op 8/10 minder dramatisch is dan 2 jaar geleden maar ik vrees toch dat die hoop ijdel zal zijn…

Na een zwaar gevecht met een Continental band en het voorwiel van Carlo’s fiets (2 binnenbanden lieten hierbij het leven) zijn we vertrokken voor een ‘rustig’ ritje. In ‘t gaan maakte Carlo de opmerking dat ik toch wat snel fietste om ‘los’ te zijn (‘t was meewind). Wel, in het terugkeren reed Carlo kop en ik had echt moeite om hem te volgen dus als dat zijn ‘los’ is zal hij hier zeker een dijk van een fietsprestatie neerzetten op D-day!

Landgenoot Ignace Deckmyn en zijn sympathieke zoon Maxime logeren in het appartement boven ons en ‘s namiddags zijn we te samen naar het snorkelstrand gegaan waar ik ook nog een kort loopje moest afwerken. Ook tijdens het lopen gaf mijn roommate de indruk van er volledig klaar voor te zijn. Na ‘t lopen hebben we nog even gesnorkeld om de beentjes te ontspannen maar het was eigenlijk al iets te donker.

Aangezien Ignace niet de beste kok blijkt en Maxime wel een gezonde eter is heb ik ‘s avonds voor 4 gekookt (pasta, groentjes, mahi-mahi, ahi-tuna en ono) en hebben we gezellig door gekletst tot de oogjes van de iedereen spontaan toevielen.

Alweer een leuke dag herleid tot geschiedenis…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten