5 sep 2011

Sam in Gerardmer

Het Gerardmer debacle

September 3, 2011 by Sam

Op zaterdag 3 september stond ik aan de start van één van mijn favoriete wedstrijden: de halve van Gerardmer. Ik had niet echt een speciefiek doel want de voorbije 14 dagen heb ik zeer hard getraind in de US maar de vorm moest toch eens uitgetest worden.

De zwemstart: samen met Françoise Wellekens uiterst rechts gestart en dat was een goede keuze: weinig moeten vechten en ‘t zwemmen ging vlot. Ik schat dat ik na 29 minuten uit het water was. Wissel ging ook vlot – allez, dat dacht ik toch… Als ik uit T1 wou rijden viel mijne frank dat ik mijn nummer niet aanhad… Shit… Fiets langs de kant geparkeerd, terug naar de wisseltent gelopen en daar wanhopig een witte zak zoeken met nummer 1171 op dus een hele hoop andere zakken… Net op het moment dat ik er de brui aan wou geven had ik de juiste zak in mijn handen en kon ik terug de fiets op – met nummer deze keer. Ondertussen had ik tientallen atleten zien passeren en dat werkt uiteraard op de moraal. Het gezegde ‘what doesn’t kill you makes you stronger’ indachtig besloot ik er toch maar ‘t beste van te maken.

Tijdens ‘t fietsen had ik redelijk wat buikpijn (foute sportdrank – de mijne, niet die van de organisatie) maar ik kon er toch nog relatief stevig tegenaan gaan. Idem bij het lopen. Uiteindelijk finishte ik in 4u56 wat toch 6 minuten sneller is dan 2 jaar geleden en ben ik nog redelijk tevreden. Foto’s, SRM file en tijden verschijnen een dezer wel eens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten