26 sep 2011

Sam in Kona

Kona dag 4 (24/9)

September 25, 2011 by Sam

De tijd gaat snel, ik ben hier al 4 dagen… Gisteren was ik super moe en ik heb dan ook de klok rond geslapen afgelopen nacht. Met vandaag een zware zwemtraining op het programma en een loopje van 25km was dit geen overbodige luxe. Zwemmen in het prachtige openluchtzwembad van Kona is zalig! Zonneke hoog aan de hemel, een plezante sfeer en een baantje voor mezelf. Dat zal volgende week wel anders zijn…

Na het zwemmen ben ik inkoopjes gaan doen op de markt aan Alii drive. Hier smijten ze het tropisch fruit echt naar je kop. 7 papaya’s voor 2 USD, hopelijk word ik er niet oranje van ;-) …

Soit, na de markt het zwaardere werk: een loopje vanaan het zwembad tot aan het keerpunt van het loopparcours voorbij energy lab en terug. Goed voor 25km zweten en dorst lijden ;-) Voor diegenen die zich bij dit traject niets kunnen voorstellen: klik hier. Het heengaan is altijd wind mee waardoor het vlot gaat maar wel heel warm aanvoelt. Terugkeren is wind tegen, meer bergop en geladen met enkel een half litertje water begint het honger en dorstgevoel ook wel op te spelen… Enfin, dit loopje is zoals steeds een confrontatie met de realiteit en het besef dat hier sub-3u lopen zeer moeilijk zal worden.

Na het lopen heb ik me even gekoeld in het zwembad en daarna ben ik naar de Manini’owali beach gereden om wat te snorkelen, te bodyboarden en van de zonsondergang te genieten. Ik heb de zon eigenhandig ondergeduwd en daarbij jammer genoeg ook een kind geplet… (zie foto).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten