9 jun 2010

Triatlon van l'Eau d'Heure 6-6-2010

Daags na St-Laureins was Stef aan de slag wij onze zuiderburen.  Zijn verslag :

Opzondag 6 juni heb ik deelgenomen aan de 1/4 triatlon aan Les Lacs de l'Eau d'Heure ten zuiden van Charleroi. Op weg daar naar toe dacht ik mijn wetsuit te moeten aantrekken wegens ondergelopen autostrades. Daar aangekomen klaarde het gelukkig open en tijdens de wedstrijd is het zelfs warm geworden, prima weer dus.
De inschrijvingen verliepen op z'n Waals; 20 minuten voor de start stond ik aan de tafel. Gelukkig werd de start uitgesteld. Twee jaar geleden was dit niet anders. De sfeer is in ieder geval relaxed. Enfin, alles klaar gezet in de wisselzone (gelukkig maar 1 zone) en dan naar de start gezwommen. Dan lag ineens op de eerste rij. De massa was niet in te tomen, een startschot heb ik niet gehoord maar toch was iedereen vertrokken. Op reserve gezwommen (23min02 en 23e plek) want het fiets-en loopparcours zijn zwaar. De fiets op voor 41km met één echt zware helling van gem. 10%, voor de rest hellingen die op de grote plaat werden genomen. Een schitterend parcours in een prachtige omgeving. Na 1u07min30 gewisseld (24e plek). En dan... het lopen. Slechte prestatie 41min11 op 10km terwijl de concurentie 40plussers rond de 38 min zitten. Rond het meer is het leuk lopen maar dan sturen ze je het bos in. Een steile modderige singletrack, ik denk dat ik nog 8km/u
liep. Dit stuk werd gevolgd door een korte afdaling en klim op asfalt. Vervolgens een lange afdaling op een boerewegel vol putten en bezaaid met stenen. Prima geschikt om je voeten om te slaan. Enfin, eindtijd 2u11min44 en een 27e plek overall en 4e veteraan...dju toch. Maar desondanks een leuke dag en wedstrijd meegemaakt.
Een absolute aanrader voor de locatie, de Waalse toestanden neem je er dan graag bij.


Voor meer info en resultaten zie :
http://www.oxygenetriathlon.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten