9 okt 2011

Sam in Kona

Provisoir race-day verslagje

October 9, 2011 by Sam

Voilà, mijn 8ste ironman wedstrijd zit erop. ‘t Is tot nog toe ook mijn beste geweest ;-)
Na een heel relaxte taperweek stond ik deze morgen met 1800 andere atleten voor de tweede keer aan de start van de prachtige evenement.

‘t Zwemmen was een echt gevecht. Ik heb het rustig aan gedaan want in deze discipline kan ik toch geen verschil maken. Take it easy was de boodschap.
Tijdens ‘t fietsen zat ik direct in een goed ritme. Mijn pacing was ok en na 4u38 zaten de 180km erop. Tijdens ‘t zwemmen was ik mijn Garmin uurwerk verloren (ik heb er toch 2 maand genot van gehad :-( ) dus ‘t lopen moest puur op gevoel gebeuren: geen hartslag of snelheidsgegevens… Dat viel uiteindelijk wel mee want na 2u56 zat ook het lopen erop. Met een tijd van 8u50, AG-winst en 2de AGer overall (voor zover je de eerste AGer overall een agegrouper kan noemen uiteraard maar er zijn wel meer pro-atleten in dit bedje ziek…) ben ik uiteraard super tevreden.
Ik had ook het ‘geluk’ om direct na de wedstrijd naar de dopingcontrole te mogen gaan. Dat was wel plezant om daar tussen al die pro-atleten te zitten. Wel een zeer formele en lange procedure (heeft meer dan een uur geduurd)! In elk geval zeer positief dat ook de AG atleten worden gecontroleerd. Dat zou wel eens wat meer mogen gebeuren ;-)
Soit, een uitgebreid verslag met wat beeldje volgt later. Eerst wat rusten en nagenieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten