12 aug 2010

Kwart Triatlon Berlare - 31/8/2010

An doet haar verhaal :

Op 31 juli werd rond het Donkmeer voor de 27 st maal  1/4 triatlon georganiseerd.

Jan van Osselaer en ikzelf  waren er ook voor de zoveelste maal bij ( de tel kunnen we niet meer bijhouden ) .Maar alleszins beschouwen  we deze  wedstrijd als een thuismatch , aangezien er toch heel wat gekende mensen opkomen  om te supporteren . Enkele van mijn tantes en nonkels maken daar speciaal een daguitstap van .



Walter M.  en Guy  waren ook paraat . Maar de Guy durfde de start niet aan zodra hij zag dat het zonder aquapak zwemmen was. Hij heeft dan de taak van fotograaf op zich genomen.
Die moet er ook zijn hé .

Tijdens het zwemmen deed Walter het heel goed en kwam één minuut voor Jan uit het water . Na de wissel kwamen ze in eenzelfde  fietsgroep terecht . Ze maalden samen als 2 professionele kopmannen de 45 km af in 1 . 19 uur.
De tweede wissel  verliep vlot . Als ervaren loper haalde Jan nog heel wat mensen in. Hij klokte zijn looptijd van 11 km af in 56 min . Wat toch een prestatie is .
De Walter deed het ook perfect en behaalde een looptijd van 1.02 u.

Ikzelf , die pas terug was van een fietsvakantie naar Praag had voor de eerste keer sinds 20 jaar triatlon met pech af te rekenen .
Het zwemmen verliep niet zo best. Na 200 m geraakte ik  in ademnood  ten gevolge van een nasleep van  een verkoudheid. Ik dacht te stoppen, maar Jan  VO. zijn slogan spookte door mijn hoofd : rustig blijven . Dat deed ik ook : ik draaide  me om en zwom enkele meters verder op de  rug .ik probeerde mijn ademhaling  terug te vinden en het lukte me . Dit heb ik wel tot driemaal moeten herhalen .
Blij dat de zwemproef gedaan was ( en ik denk  dat het meer is dan 1500m ) , stapte ik op de fiets. Maar tijdens de eerste ronde kreeg ik lekke band . Nog nooit een lekke band gehad op 20 jaar wedstrijd triatlon. Alweer enige paniek : wat moet ik doen ? Ik besefte niet goed dat ik reparatiemateriaal bij had . Ik stapte uit de wedstrijd , tot een supporter zei : probeer de band te vervangen.
en ja , mijnen euro viel : ik verving mijn band maar ik kreeg wel hulp van die supporter.
Met een 15 -tal minuten vertraging , begon ik terug te fietsen . Gans de tijd bokste ik alleen op tegen de wind . Ik haalde nog enkele vrouwelijke fietsters in en dat gaf me weer wat moed.
Het laatste onderdeel wou ik dus niet meer uit handen geven . Ik pepte me op en liep mijn 11 km in 58 min. Na al die tegenslagen was ik daar best tevreden mee.

En als laatste wil ik ook nog melden dat mijn zoon Jef Poppe voor de eerste maal deelnam aan een 1/4 triatlon. Hij werkte de wedstrijd behoorlijk af en behaalde knap een 48 ste plaats in het algemeen klassement.  Binnen zijn leeftijdscategorie behaalde hij de 5 de plaaats . Een positieve ervaring dus.

eindtijden :
Jef Poppe : 2.35 u.
Jan Van Osselaer : 2.54 u.
Walter Meskens : 3.00 u
An Derweduwen : 3.14 u.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten