13 jul 2009

"Iron Man Austria" - Klagenfurt - 5 juli 2009


Jo Roobrouck die reeds 2 maal deelnam aan de "Iron Man World Championchips" te Hawaï, ofte 's werelds meest prestigiuese triatlon over de volledige afstand kon in Klagenfurt voor de 3de keer op rij een "slot" bemachtigen voor deze exotische bestemming.
Jo : "Omdat ik niet zo'n goed zwemmer ben raakte ik wat ingesloten midden in het grote pak en verliet het water na 1:12:47 in 7de positie van mijn age-group (55-59 jaar). Maar na een sterk fietsnummer van 183 km (5:07:38) in de brandende zon lag ik reeds op kop met 11' voorsprong op mijn dichtste achtervolger. Ik had echter veel last van de hitte en tijdens de marathon heb ik echt veel afgezien. Normaal doe ik daar minder dan 3h40' over maar nu had ik 3h50' nodig om de 42 km af te leggen. Ondanks dit, heb ik mijn voorsprong nog kunnen uitbouwen tot 25'. Ik was dan ook dolgelukkig toen ik de finishlijn na 10:19:50 overschreed. De halve triatlon van Eupen laat ik nu even aan mij voorbijgaan en werk rustig toe naar de 70.3 Iron Man van Monaco in september, om dan tenslotte het seizoen te beëindigen in Hawaï."
Succes Jo !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten