16 jul 2012

Den halven van Damme


In West-Vlaanderen  stond nog geen ½ triatlon op de wedstijdkalender . De Damse Triatlon club durfden het aan om hun eerste wedstrijd te organiseren . Ze waren er terecht fier op ( buiten een aantal kinderziekten gedetecteerd door  externe jury) .Ze verkondigden meteen volgend jaar het heft opnieuw in handen te nemen.
Reeds om 9.00 u. werd er gestart in verschillende waves. 
De temperatuur van het water van de Damse Vaart was behoorlijk .Maar 2 km in één rechte lijn te  zwemmen, lijkt oneindig . 
De 92 km fietsen langsheen  de prachtige natuur in de omgeving van Damme viel voor mij tegen . 
Enorme tegenwind blaasde me bijna van mijn fiets . Vele mannen stoken me voorbij en ik stond precies stil . ik had veel zin om de handdoek in de ring te gooien . Maar met de gedachte : ik kom er wel ...deed ik verder . 




Sommigen onder ons ( Jef en Jan ) hadden een enorme pletsbui gehad , en ik die hetzelfde parcours aflegde, bleef droog.
 Dat is dan het voordeel van iets trager ( of sneller) te fietsen . ’ t is te zien hoe je het bekijkt hé .
Het lopen waren 2 ronden van 10 km . En wat gok je : langsheen de Damse Vaart .
Zowel voor Jef, Jan  en mezelf lukten dit vrij goed.
Ja, we vonden het zelfs aangenaam .De zon priemden door de wolken en gaven ons wat warmte. Dat was goed meegenomen .
En ... De Sam Gydé had ook meegedaan . Van een globtrotteur  verwacht je niet meteen dat hij in het Belgenland vertoeft . Hij behaalde knap een 8 ste plaats in het algemeen klassement .
Ook te vermelden waard is de puike prestatie van Jef . Hij eindigde op een behoorlijke 50 ste plaats ( van de 350 deelnemers ).
 Uw verslaggeefster
An Derweduwen 
De tijden vind je hieronder.

Zwem 
Fiets 
Loop
Eind
Sam 
35 min
2u.20
1u.10
4u.08
Jef 
33 min
2u.36
1u.18
4u.31
Jan 
41 min
2u.51
1u.34
5u.17
An 
40 min
3u.17
1u.36
5u.36

Geen opmerkingen:

Een reactie posten