9 nov 2010

IM Florida /verslag van Sam Gydé

Na mijn succesvolle race in Canada eind augustus deed ik op zaterdag 6 november mee aan de Ironman in Panama City Beach, Florida.
Om 7u bij winterse temperaturen (4°C) werden 2600 atleten in gang geschoten voor 3,8km zwemmen in het vrij woelige water van de Golf van Mexico. Ik kon de schade beperken tijdens mijn zwakste onderdeel en kwam als 280ste uit het water. Ik koos voor een lange wissel (warme fietskledij) in de veronderstelling dat ik deze tijd wel weer goed zou maken. Ik kan immers niet tegen de kou, zeker niet 180km lang... Deze strategie rendeerde. Met een zeer goed gevoel haspelde ik de 180km in iets meer dat 4u42 af en ik kwam (relatief) fris in de tweede wisselzone aan. De afsluitende marathon verliep aanvankelijk zeer vlot maar in de 2de helft begon een scheenblessure die mij het leven (allez, het lopen toch) sinds twee weken zuur maakte toch redelijk prominent de kop op te steken. Mijn doel was finishen in minder dan 9u en dat haal de ik op karakter: 8u59 en een 21ste plaats overall en ticket voor Hawaii 2011! Voor dit seizoenseinde had ik vooraf zeker getekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten