14 jul 2010

Iron Man Frankfurt - 4/07/2010

Marc Stremus en dan toch Jo Van Extergem aan de start te Frankfurt. Jo met heel wat twijfels, de blessure was nochtans genezen, maar door de verstoorde voorbereiding was het vertrouwen niet helemaal OK. Ook Marc had te kampen gehad met een kuitblessure, waardoor hij zijn twee langste duurlopen niet had kunnen afwerken  met als langste looptraining 25 km.
Jo staakte jammer genoeg de strijd tijdens de fietsproef, Marc daarentegen deed het meer  dan voortreffelijk in zijn debuut op de volledige afstand. Hij stuurde ons het volgende verslag :
 
Vertrokken op donderdag samen met Jo richting Frankfurt om mij 1ste I.M te doen. Doel was onder de 12h te blijven om zo mijn weddenschappen te innen van mijn vrienden. Het was warm,heel warm de dagen voor de wedstrijd 35 a' 40gr. maar op zondag was het bewolkt en ging het maar 32gr worden!!
De wedstrijd zelf, GEEN wetsuit,water te warm. Ging voor mij goed,tempo kunnen aanhouden en had een tijd voorzien dat ik op 1h30m. op mijn fiets zou zitten.
Tijd zwemmen= 1h17m3s + wissel (trage) 8m.38s. Het fietsen ging beter dan ik had verwacht, een goed tempo kunnen aanhouden in een prachtig,glooiend en soms wel een nijdig klimmetje maar omhoog gestuwd door een haag van mensen(ronde van Frankrijk toestanden). zot zijn die duitsers. Er was een aanloopronde van 12km en 2 lussen van 86 km. Vooropgestelde tijd was 6h op de 185km, tijd fietsen = 5h35m54s. wissel 4m49s. Het lopen was een andere zaak, en de zon was ook van de partij !! De overgang ging vlot, geen spieren die tegenwrongen en zo begon de marathon. Bij de aanvang van de eerste ronde zag ik mijn schare supporters die met spandoeken en de belgische driekleur stonden te zwaaien en zag ik Jo staan die na de 1ste fietsronde opgegeven had.Eerste 25 km en 4x een brug over gingen behoorlijk goed om daarna toch wat terugval te krijgen, en de laatste 17km en 4x terug een brug over te lopen(lees wandelen) naar de aankomst in de mooie oude binnenstad van Frankfurt over de finish te lopen. Vooropgestelde tijd lopen 4h30m. tijd marathon 4h28m43s. Eindtijd 11h35m28s. Tijdens het lopen dacht ik nooit meer maar ben nu al aant kijken om volgend jaar weer enen te doen. Dank aan mijn supporters die mij steunden tijdens het lopen en mijn vrouwtje die mij niet veel thuis had in de aanloop naar Frankfurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten