3 nov 2009

IM HAWAI


Jo Roobrouck nam op 10 oktober ll voor de derde keer op rij deel aan de moeder aller triatlons : IM Hawai. Hij stuurde ons volgend verslag :
"Op 23 september vertrokken richting Kona teneinde goed aangepast te zijn aan de toch wel heel extreme omstandigheden daar, zijne de grote hitte, wind, de hoge vochtigheid en voornamelijk de 12 uur tijdsverschil. Alles verliep prima, de trainingen waren optimaal goed, de voorbereiding was perfect verlopen. Ik verscheen dan ook in topform aan de start. De vorige jaren had ik mij aan de start volledig links gehouden, en dat was niet slecht, maar dit jaar wou ik beter doen en dus startte ik uiterst rechts. Verkeerde keuze natuurlijk want iedereen startte uiterst rechts tegen de boeien. Als matige zwemmer zat ik dan ook volledig ingesloten en kon niet weg tot aan het keerpunt na 2 km. Vanaf dan was de meute goed uiteengerafeld en kon ik echt goed doorzwemmen. Daardoor ben ik toch wel een 8-tal minuten verloren, maar niet getreurd, de wedstrijd was nog lang. De wissel verliep perfect en binnen de 4' was ik al aan het fietsen. Het fietsen verliep fantastisch, alles liep zoas gepland, en ik zette dan ook een heel goede fietstijd neer. Aan iedere bevoorrading goed afkoelen met water over mij te gieten, want ik wilde niet meer overhit geraken zoals vorig jaar, ik had mijn lesje wel geleerd. Wat ik echter over het hoofd gezien had, was dat al dat water ook ik mijn schoenen liep, en ik reeds goed doorweekte voeten had. Maar niet getreurd, terug een vlekkeloze wissel en redelijk fris begon ik aan de marathon. Maar ook in het lopen was het afkoelen geblazen met ijs op het hoofd en veel water over het lijf. Met natuurlijk het gekende gevolg : BLAREN ! Op beide voeten vol blaren lopen was niet niks, we waren amper 6km ver. Ik besloot dan maar het tempo te vertragen teneinde het vel er niet af te lopen en zo te kunnen finishen, waar ik dan ook goed in geslaagd ben. Dit heeft me natuurlijk een 15-tal minuten gekost, ik was dan ook heel tevreden met mijn 15de plaats bij de H55+ ! Een top tien plaats zat er niet meer in zoals ik gehoopt had, maar ik houd toch een heel goed gevoel over aan de wedstrijd.Tevreden gaan we nu een rustperiode inlassen en nog efkes genieten!"
Jo's race in cijfers : zwemmen (3.8km) : 1:24:12 (wissel : 3:49)
fietsen (180km) : 5:41:31 (wissel : 4:48)
lopen (42,195 km) : 4:11:44
totaaltijd : 11:26:04 953ste scratch/15de H55+

1 opmerking:

  1. goed gedaan jo,ik hoop dat ik ook in zo'n tijd mag eindigen volgend jaar in frankfurt.

    BeantwoordenVerwijderen